[حل شده] ۲۰۶ گرم میشود گاز نمیخورد و فن تند فعال میشود؛ مشکل از کجاست؟
سلام اساتید
یه ۲۰۶ دارم با دستگاه موتور ازما اول ک زدم خطای اکسیژن ،عملکرد دریچه گاز ،خطای داخلی در ای سی یو داشت
با تی ان ام ک نگا کردم خطای نقص در سیستم ضدسرقت ،عملکرد دریچه گاز داشت.و سنسور اکسیژن
ماشین روشن ک میکنی مثلا از دمای ۵۰ تا۶۰ خوبه بعد فن دور تند شروع ب کار میکنه و ماشین گاز نمیخوره
کارهایی ک انجام دادم
باتری تست شده .
اتصال بدنه و برق به ای سی یو داده شده
دریچه تست شده
ای سی یو تست شده
ای سی یو و دریچه خودش رو یه ماشین دیگه تست شده موردی نداشته
سیم کشی تست شده و تا پشت پایه های ای سی رو وصل شده
برنامه اصلاحیه ریخته شده
اتصال بدنه هم به موتور اضاف شده
الان همونجوریه
البته ماشین ک گرم میشه مرتب میشه
ممکنه دینام مورد داشته باشه؟
لطفا راهنمایی کنید🙏
مشکل بسیار شایعی که در مورد خودرو پژو 206 وجود داره از کار افتادن پدال گاز و گاز نخوردن و نوسان دور موتور حداکثر روی 1200 دور همزمان با روشن شدن دور تند فن اتفاق میافته و رفع عیب خیلی مشکلی داره گاهاشده بر اثر تشخیص اشتباه و تفسیر اشتباه کد خطا در دستگاهای متفاوت دیاگ هزینه های زیادی روی دست صاحب خودرو گذاشته طرف دریچه گاز تعویض تعویض کرده باز هم مشکل برگشته یا پدال گاز یا سیم کشی من خودم نزدیک 6 ماه با این مشکل درگیر بودم توی سایت های داخلی به نتیجه نرسیدم و متوجه شدم افراد زیادی با این مشکل مواجه هستن در نتیجه تصمیم گرفتم تمام تجربیاتی که تو این مدت به دست اوردم در اختیار دوستان بزارم تا شاید کمکی باشه در جهت رفع سریع تر عیب خودرو و کاهش هزینه ها.
اروری که روی pps برای من میزد این بود
p0121 MOTORISED THROTTLE SIGNAL INCONSISTENT BETWEEN TRAK 1 AND 2
در جهت رفع این خطا من سوکت های ای سیو و سوکت دریچه گاز و پدال تعویض کردم چون باور عمومی بر این بود احتمال زیاد گاز نخوردن و روشن شدن فن به دلیل قطعی ناگهانی بوجود میاد درسته اگر ما سوکت یا یکی از سیم های اتصال به دریچه و پدال جدا کنیم پدال از کار می افته و فن دور تند میزنه اما نوع خطا متفاوت خواهد بود حتی کد رو p0121 میزنه ولی متن کامل خطا چیز دیگری خواهد بود
مثلا
P0121 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Range/Performance Problem
کد خطا همونه ولی متن فرق میکنه و ممکنه طرف دریچه گاز نو بخره ولی باز همون اتفاق پیش بیادیا حتی سیم کشی و پدال...
در نهایت بنده با تعویض تستی سیم کشی پدال و دریچه گاز و سوکت های ای سی یو مشکل پابرجا بود و هیچ گونه اتصالی در مسیر وجود نداشت با تعویض ecu مشکل به طور کامل رفع شد در یکی از سایت های خارجی پژو به صراحت گفته بود که خطای مربطه به دلیل خرابی ای سی یو میباشد و زمانی ای سی یو خنک هست مشکل نشون نمیده و موجب اشتباه در تعویض قطعه و تشخیص مشکل خواهد شد
- 2 انجمن ها
- 86 موضوعات
- 357 ارسال
- 0 آنلاین
- 46 کاربران
